ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟
نوشته شده توسط : ادمین

ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟

ایمپلنت دندان فوری در تهران

ایمپلنت دندان موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این روز‌ها جراحی دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بسیار ترند شده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمپلنت دندان موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این روز‌ها جراحی دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بسیار ترند شده است. در این بین، ایمپلنت اولین روشی است که هر فرد به ذهنش می‌رسد. علاوه بر آن، بسیاری از دندانپزشکان نیز این روش را پیشنهاد می‌کنند. اما این نوع جراحی دندان در ابعاد و انواع مختلفی انجام می‌شود. مهم‌ترین موضوع در ایمپلنت دندان آگاهی افراد در خصوص این موضوع و همچنین نوع مراقبت اولیه آن است که برای پزشک، بیشترین اهمیت را دارد. در ادامه به بررسی پاسخ سوال ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟ می پردازیم.

ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟
در درمان ایمپلنت دندان پایه از جنس تیاتنیوم در درون استخوان فک قرار داده میشود و مدت زمانی فرصت داده می شود تا این پایه به استخوان فک جوش بخورد. یکی از انواع ایمپلنت های دندانی ، ایمپلنت های یک روزه هستند. در ایمپلنت های یک روزه پایه ایمپلنت به همراه روکش موقت برای فرد قرار داده میشود و سپس بعد از گذشت مدتی روکش اصلی بر روی پایه قرار داده می شود.

به همین علت انجام ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر نمی باشد. در صورتی زمان برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد ، میتوانید از ایمپلنت یک روزه استفاده فرمایید.

ایمپلنت یک روزه چیست؟
ایمپلنت یک روزه

یکی دیگر از نام‌های ایمپلنت فوری، ایمپلنت دندان یک روزه می‌باشد که به معنای جراحی در تک جلسه است. این نوع ایمپلنت می‌تواند برای همه مناسب نباشد و بهتر است قبل از انجام جراحی دندان مشاوره‌های بسیاری داشته باشید تا از جراحی دهان تجربه بدی عایدتان نشود.

ایمپلنت دندان فوری چیست؟
ایمپلنت دندان فوری نوع دیگری از این جراحی است که طول درمان و طول جراحی در آن کوتاه شده و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. در این ایمپلنت فرایند جا‌گذاری پیچ تیتانیوم به سرعت انجام می‌شود و سپس تاج‌ها جایگذاری می‌شود. بسیاری از افرادی که این فرایند را برای ایمپلنت انتخاب می‌کنند پس از عمل جراحی راضی بوده‌اند. به همین دلیل است که افراد زیادی به سراغ این روش ‌می‌روند.

چرا ایمپلنت دندان فوری را همه انتخاب نمی‌کنند؟
انتخاب روش ایمپلنت دندان فوری برای همه مناسب نیست. انتخاب این روش بستگی به مشاوره‌های پزشک شما دارد. همچنین به سلامتی‌ دهان نیز وابسته است. در صورتی که دندانپزشک تشخیص دهد فک و دهان شما برای ایمپلنت فوری شرایط مطلوبی دارد می‌توانید اقدام به این کار کنید.

شرایط ایمپلنت فوری چیست؟
شما باید برای انجام ایمپلنت دندان به روش عادی شرایطی را داشته باشید که این شرایط در ایمپلنت فوری اهمیت بیشتری دارد و این اهمیت در طول درمان نیز، قابل مشاهده است. در ادامه به برخی از شرایط مهم آن می‌پردازیم:

سلامتی لثه
یکی از موارد بسیار مهم در ایمپلنت دندان سلامت لثه است. لثه‌ها در صورتی که از سلامتی کافی برخوردار نباشند و صدمه‌هایی مانند عفونت دیده باشند نمی‌توانند به خوبی پیچ را در خود جا دهند. به همین دلیل در صورت وجود مشکل در لثه‌ها، یک مدت سه تا چهار ماه را باید به ترمیم آن‌ها بگذرانید.

سلامت استخوان فک
یکی دیگر از عوامل مؤثر در زمان درمان و جریان ایمپلنت دندان استخوان فک می‌باشد. در بعضی از موارد بیماران با مشکل استخوان فک رو به رو هستند و باید پیوند استخوان انجام دهند تا فک آماده پذیرش پیچ شود. در این مرحله شما باید حداقل چهار و حداکثر شش ماه را برای این پیوند کنار بگذارید تا به خوبی استخوان فک ترمیم شود.

مراقبت دهان مهم‌تر از ایمپلنت
در موضوع جراحی دندان مراقبت از دهان برای قرار‌گیری مناسب ایمپلنت اهمیت بالایی دارد. در صورت عدم مراقبت از دهان بعد از گذشت مدتی از جراحی ایمپلنت، فک شما کج شده و فرم عادی و سالم خود را از دست می‌دهد. در این حالت باید به یاد داشته باشید حتی اگر دندان‌های ناسالمی دارید باید از بهداشت دهان غافل نشوید تا بهترین نتیجه را پس از جراحی به دست آورید.

ایمپلنت دندان به صورت فوری چه مزایایی دارد؟
مزایای ایمپلنت فوری

این روش ایمپلنت، طول درمان کوتاه‌تری دارد و به همین دلیل عوارض کمتری را نسبت به ایمپلنت‌ها معمولی شامل می‌شود. علاوه بر این، به دلیل آنکه مدت زمان انجام جراحی کوتاه می‌باشد بیمار، فشار‌های روانی و درد‌های کمتری را تجربه می‌کند. در صورتی که لثه‌های سالمی داشته باشید این نوع ایمپلنت برای شما بسیار مناسب است. زیرا ایمپلنت فوری بافت‌های لثه را از بین نمی‌برد و تاثیر کمتری در تخریب آن دارد.

فرایند ایمپلنت دندان فوری
ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت معمولی فرایند‌های متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی فرایند ایمپلنت فوری می‌پردازیم:
در ایمپلنت فوری چندین حفره را در فک به صورت دقیق ایجاد می‌کنند و پیچ‌های ایمپلنت را وارد آن می‌کنند. به بخش متفاوت این نوع ایمپلنت با ایمپلنت معمولی می‌رسیم. جایی که شما نیاز نیست تا چند ماه طولانی و سخت را بگذرانید. در ایمپلنت فوری از یک روکش موقت به جای روکش‌های دائمی استفاده می‌شود. با این کار ایمپلنت به اتمام می‌رسد اما یک مرحله دیگر داریم. پس از گذشت چند ماه از قرار‌گیری ایمپلنت بر روی فک پروتز‌های اصلی را با دقت بسیار به ایمپلنت‌ها متصل می‌کنند. پس از این مرحله فرایند جراحی ایمپلنت به اتمام می‌رسد و شما شاهد دندان‌های ایمپلنت شده خود هستید.
ایمپلنت دندان به صورت فوری برای تمامی دندان‌ها مناسب است؟

به طور در بحث ایمپلنت دندان به صورت فوری باید نظر دندانپزشک را مد نظر قرار داد. اما از این روش اغلب برای دندان‌های فک جلو استفاده می‌شود که دلیل آن دیده شدن زیاد این دندان‌ها است. اما از لحاظ پزشکی هم بهتر است برای دندان‌های آسیاب وقت بیشتری در این زمینه گذاشته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل ایمپلنت دندان به صورت فیلم می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

فیلم ایمپلنت دندان

تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت فوری چیست؟
یکی از مهم‌ترین سؤال‌های مطرح شده، تفاوت این دو نوع عمل جراحی است. باید به یاد داشته باشید که هیچ تفاوتی در نوع قرار‌گیری ایمپلنت معمولی و فوری وجود ندارد و تنها تفاوت، در روند کاری است که انجام می‌شود. به این صورت که تمامی مراحل ایمپلنت معمولی در یک بازه چند روزه و کوتاه مورد توجه قرار می‌گیرد. به طور کلی، هر دو ایمپلنت در بعضی موارد، نیاز به تعویض ده ساله دارند که این مورد بستگی به نوع استفاده و مراقبت شما دارد.

سخن پایانی
ایمپلنت دندان یکی از روش‌های پر کاربرد در جراحی دهان است که بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند تا بتوانند بهترین‌ها را تجربه کنند. در این بین بسیاری از افراد با ناآگاهی سعی در انجام این پروسه دارند. بدون دانش کافی وارد این جراحی شدن باعث می‌شود تا علاوه بر هزینه‌های بالا، نتیجه خوبی نیز، نداشته باشید. در تمام این مراحل پزشک نقش مهمی را در بار روانی و همچنین نوع جراحی دارد که باید سعی داشته باشید دندانپزشک خبره‌ای را برای ایمپلنت دندان انتخاب کنید. حتی اگر قصد ایمپلنت دندان ندارید حتماً سلامت دندان و لثه خود را جدی بگیرید. سعی داشتیم در این مقاله به بررسی ایمپلنت فوری و شرایط آن بپردازیم. هیچ عمل و جراحی نمی‌تواند جای دندان‌های اصلی انسان را بگیرد. اما ایمپلنت را می‌توان جایگزین قابل قبولی برای دندان‌های انسان دانست.

کلینیک سلامت جنسی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: